miercuri, 10 iunie 2009

Poftiti la rata pe varza

Stiu, nu se prea potriveste cu caldura de afara, dar e atat de buna... Daca reusiti sa treceti peste nebunia de a lasa cuptorul cateva ore sa functioneze, te alegi cu o portie de rata delicioasa pe varza dulce... Yamy... si totul aromatizat cu putina portocala.

Ai nevoie de:
- o varza alba si dulce;
- pulpe de rata (doua);
- condimente;
- foi de dafin;
- o portocala;
- sos de rosii gen bulion.


1. In prima faza va trebui sa tai varza in feliute. Cu cat acestea sunt mai subtirele, cu atat varza o sa fie mai dulce. Nu trebuie insa exagerat pentru ca ajunge sa se "topeasca" si nu mai arata bine. Apoi aceasta este pusa intr-o tigaie mai mare si calita, in prima faza, la aragaz pana cand devine usor sticloasa. Pentru a grabi procesul, presara sare peste ea.

2. In timpul acesta, cele doua copane sunt puse la fiert pentru 30-40 min pana cand le poti strapunge pielea cu o furculita. Apa in care acestea firb are condimente gen vegeta. Cand s-au fiert, se iau si se pun intr-un vas de iena peste varza. Se ia o jumatate de portocala si se stoarce peste carne. Orneaza varza cu cateva frunze de dafin si boabe de piper (sau macinat, depinde cum preferi) si pune totul la cuptor pentru 30 minute.

3. Cand mai e un pic si se fac cele 30 minute, te apuci de sos. Ai nevoie de un polonic din supa in care au fiert copanele, 3-4 linguri de bulion (cu cat sunt mai multe, cu atat devine varza mai acra), condimente si zeama de la a doua jumatate de portocala. Amesteci totul pana cand se omogenizeaza.

4. Scoti pe o farfurie copanele si amesteci varza cu sosul obtinut. Ideea e ca rosiile incetinesc procesul de coacere al verzei, asa ca mai poate sta linistita la cuptor inca 40 minute. Pune la loc copanele, dar "pe dos" si mai lasa totul "la cald" pentru 30 minute.

5. Ultima faza consta in intoarcerea copanelor (eventual poti pune o felie de portocala pe fiecare in parte) si lasi la cuptor pentru inca 10 minute, dar la foc iute pentru a se rumeni. Scoti apoi varza si o servesti calda.


Pofta buna!


9 comentarii:

vergi spunea...

primul gind, arata formidabil, iti lasa gura apa deja la poze! al doilea gind , nu prea frumos ce e drept, ce bine ca nu a vazut si mircea pozele, stiu ce se minca la noi miine, mai ales ca fiind sarbatoare e liber! promit ca intr-o zi imi iau chef, timp, uit de colesterol si fac ratza cu varza!pina atunci felicitari! arata formidabil!

Medeea76 spunea...

Super, ca de obicei! Buna idee, caut maine rata (mie imi place sa fac varza cu piept de rata feliat).

lumi spunea...

wow ce fain arata!nu pot sa nu ma duc cu gandul la mancarea mea preferata din restaurantele de aici:confiture de canard!hmmm...mmmiami!

Katja - stapana de Athos spunea...

@Vergi - Multumesc mult de tot! Da, din punct de vedere al colesterolului, rata asta e destul de "roz". Dar asa, pentru "casa sufletului", merge macar o data. :P

@Cris - O sa fie perfecta si cu piept de rata. Dar cred ca e mai bine sa nu-l fierbi inainte ca sa nu devina prea atos. Varza e din gradina?

@Lumi - Hihihihi, imi place cand starnesc pofte d'astea. ;)

Anonim spunea...

Cred ca merge excelent pentru una din zilele mai racoroase (cum au mai fost dupa ploile de mai zilele trecute). Eu nu am facut niciodata rata, dar mi-ai starnit pofta!!! Mai exista o reteta de rata umpluta cu mere, dar nici aia nu stiu cum e, decat de la orele de rusa:-)) (vrea cineva sa-i spun cum se zice in rusa??? cred ca nuuu...)
In alta ordine de idei - nu mai folosi condimente tip vegeta!!! Nu vreau sa le fac reclama, dar exista de la Fuchs, la pliculete, niste legume deshidratate fara niciun alt adaos de sare sau E-uri...
Pofta buna la toata lumea!!
seli

Katja - stapana de Athos spunea...

@Seli - Ratza este foarte gustoasa, mai ales daca o aromatizezi cu fel de fel de ierburi.
Am spus "tip vegeta" ca sa fie asa... mai "la general". Eu am diverse plante uscate, majoritatea puse chiar de mine, la care mai adaug piper si sare. :D Si mai sunt diverse pliculete cu ierburi uscate, dar nu stiu acum firmele. ;)

viorica spunea...

Multumesc pentru reteta.Pana una,alta,Vergi s-a inspirat partial din ea si s-a apucat de treaba la bucatarie,unde pregateste varza(fara ratza).Abia astept sa fie gata!!!

Katja - stapana de Athos spunea...

@Vio - Yamy-yamy-bun-bun! Hihihi, ce ma bucur sa aud ca "am dat idei". Sa iasa de nota 10 si sa aveti pofta! ;)

Anonim spunea...

Azi am primit o rata salbatica vinata nu stiu pe unde si vreau sa o prepar ,am fost cu ceva timp in urma la Carul cu bere si inca inainte de a intra acolo mirosea a varza asa ca am cerut ceva cu varza calita ,am mincat o rata pe varza cu portocale [e drept citeva feliute deco ]dar foarte bunaaaaaaaaaaaaaa.
Asa ca am ajuns aici la retete si ma pregatesc sa o bag la cuptor