miercuri, 16 iulie 2008

Salata de dovlecei

Cand simti ca este prea cald afara, dar totusi iti este foame, poti incerca salata de dovlecei. Este extrem de racoroasa, te satura, nu-ti rupe buzunarul si in 10 minute este gata. Te incumeti? Hai la treaba!

Ai nevoie de:
1. un dovlecel sau mai multi, depinde pentru cata lume faci sau cam cat de foame/pofta iti este. Un dovlecel mediu ajunge cam la 2 portii potrivite;


2. usturoi (dupa gustul fiecaruia);

3. iaurt degresat (in functie de cat iaurt pui poate iesi o salata mai consistenta sau una mai light);
4. marar taiat marunt (daca este proaspat ca cel pe care eu l-am folosit - merci Cris! - gustul o sa fie demential);
5. un strop de sare... sau mai mult decat atat!


Cum se procedeaza?
Extrem de simplu. In primul rand, dupa ce ai spalat dovlecelul si l-ai curatat de coaja, il dai pe razatoarea mare.

Adaugi, dupa gust, iaurtul si amesteci bine pana se omogenizeaza. Dupa aceea pui sarea. Cand toate sunt precum le doresti/poftesti, amesteci in compozitie si usturoiul pe care l-ai maruntit in prealabil.



Cand totul pare aproape gata, poti adauga mararul taiat in bucatele micute.


Pentru a te bucura 100% la racoarea acestui produs, eu iti recomand sa-l lasi la frigider, inainte de a-l consuma, pentru cel putin 10-15 minute. Eu pregatesc mai intai salata, o las la frigider si dupa aceea ma apuc de gatit restul mesei.

Salata o poti folosi ca si garnitura (se potriveste foarte bine cu cartofii la cuptor si preparate din pui) sau o poti consuma si independent. Cum doresti! Pofta buna!


Blogul s-a mutat aici!

Acest articol poate fi citit si aici.


9 comentarii:

Sebastian Cochinescu spunea...

Yummy!!!!!!!!!!

Katja - stapana de Athos spunea...

@sebastian - "Yummy"-ul tau insemnad un calificativ bun, nu-i asa? :P

Anonim spunea...

chiar m-ai dat pe spate, habar n-aveam ca se poate manca dovlecel crud!!!!!!
am mancat dovlecel fiert, prajit (chiar facut gogosi) da crud nu!

I shall try it!

Anonim spunea...

Mi-a lasat gura apaaaa... Vreau si eu!!!

Katja - stapana de Athos spunea...

@genius - Trebuie sa recunosc ca nici eu nu stiam ca poate fi consumat si crud (dovlecelul). Asta pana cand am fost in vizita la un prieten turc care a pregatit aceasta salata. Fireste ca am "furat" instantaneu reteta! :)

@mihai - Astept sa-mi spui cum ti s-a parut!

Anonim spunea...

"preparate din pui"?cate feluri cunoshti?sau suna prea simplu cu carne de pui:)))
fara legatura textul sau cu contextul:ai la Cris o fusta pe care ti-am trimis-o in pachet de ziua ta!
sper sa-ti placa si s-o porti sanatoasa!

Katja - stapana de Athos spunea...

@lumi - Hehehehe, in "preparatele de pui" intra mai multe retete: eu am optat pentru pulpe dezosate la cuptor, dar poti "asorta" salata si la snitele din pui, piept de pui cu legume, aripioare picante si multe altele.
Legat de "pachet" abia astept sa il deschida Cris si iti multumesc mult de pe acum! A, si tot in avans, ca sa fiu prima (:P) La Multi Ani si tie!

Iza spunea...

nasa,sa stii ca si mamaie face,neaparast trebuie sa gust

Katja - stapana de Athos spunea...

@Iza - E foarte buna! Si sunt sigura ca mamaie o face si foarte gustoasa. :D